Gry komputerowe to bardzo popularna forma rozrywki dla dzieci i młodzieży. 60% dzieci w wieku 4-14 lat używa komputera do grania, a 94% nastolatków w wieku 12-17 lat gra w gry wideo. Gry komputerowe mogą wspierać rozwój poznawczy, emocjonalny i społeczny dzieci. Wpływają pozytywnie na: spostrzegawczość, reakcje na bodźce, zdolności przestrzenne, procesy myślowe oraz koncentrację uwagi. Poprawiają refleks i koordynację wzrokowo-ruchową oraz ćwiczą umiejętność współdziałania w grupie. 
 
Jednak nadmierne granie może powodować problemy z koncentracją uwagi przez dłuższy czas, zaniedbywania nauki, aktywności fizycznej, kontaktów z rodziną i kolegami. Może ono prowadzić również do rezygnacji z innych zainteresowań, a nawet zaniedbywania czynności takich, jak jedzenie czy sen. W skrajnych przypadkach doprowadzić nawet do uzależnienia.
 
W naszym kraju wiele gier komputerowych oznaczonych jest wg systemu PEGI (Pan-European Game Information). Jest to ogólnoeuropejski system klasyfikacji gier stworzony przez producentów gier w celu udzielenia rodzicom w Europie pomocy w podejmowaniu świadomych decyzji o zakupie gier komputerowych. Symbole PEGI znajdują się na opakowaniu gry. Wskazują one następujące kategorie wiekowe: 3, 7, 12, 16 i 18 lat, nadane zgodnie z zawartością gry i poziomem rozwoju młodego użytkownika. Na stronie internetowej www.pegi.info można sprawdzić klasyfikację gry i jej kategorię wiekową.
W systemie PEGI poza klasyfikacją wiekową można znaleźć oznaczenia informujące o potencjalnie szkodliwych treściach występujących w grze, takich jak przemoc, wulgaryzmy czy hazard. Przed zakupem gry warto zapoznać się z jej klasyfikacją, aby podjąć przemyślaną decyzję.
 
NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE DOTYCZĄCE ZACHOWANIA BEZPIECZEŃSTWA W KORZYSTANIU Z GIER KOMPUTEROWYCH
 
  • Określ zasady dotyczące czasu, jaki twoje dziecko może przeznaczać na gry komputerowe.
  • Zadbaj o to, aby dziecko nie grało codziennie, ale też nie rób tradycji z tej formy spędzania czasu. Jeśli ustalisz, że w waszym domu gra się w określone dni, np. w piątki i niedziele, dziecko przez cały tydzień będzie żyło oczekiwaniem na włączenie komputera.
  • Zainteresuj się, w co gra twoje dziecko i czy gra jest dla niego odpowiednia. Porozmawiaj z dzieckiem o grach, z których korzysta, sprawdź, czego może się z nich nauczyć.
  • Zanim kupisz swojemu dziecku grę, upewnij się, że jest odpowiednia do jego wieku. Może ci w tym pomóc system oceny gier PEGI.
  • Zwróć uwagę, czy w zachowaniu twojego dziecka nie pojawiają się sygnały uzależnienia od komputera.
  • Upewnij się, że twoje dziecko z powodu grania nie zaniedbuje obowiązków domowych i szkolnych.
  • Sprawdź, czy gra jest pozbawiona mikropłatności.
  • Pamiętaj, że istnieją minigry, które nie wymagają instalacji, a zawierają treści nieodpowiednie dla dzieci.
  • Zwróć uwagę na to, czy w grze można kontaktować się z innymi graczami.
  • Jeśli tak – sprawdź, czy znajomości, jakie zawiera twoje dziecko, są bezpieczne. Kontakt z innymi użytkownikami może być potencjalnym źródłem niebezpiecznych sytuacji i podejmowania ryzykownych zachowań.
 
Gdzie można uzyskać pomoc?
 
W celu uzyskania porad i wskazówek rodzice mogą dzwonić pod nr telefonu 800 100 100, oferujący bezpłatną i anonimową pomoc dla dorosłych (rodziców, nauczycieli, pedagogów). Dzieci i młodzież, którzy potrzebują pomocy, chcą z kimś porozmawiać o swoich problemach mogą dzwonić pod nr telefonu 800 121212  (Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży Rzecznika Praw Dziecka).
 
 

  • tablica3.jpg
  • 11klasa.JPG
  • dosw9.jpg
  • 71klasa.JPG
  • 6smart.jpg
  • 121klasa.JPG
  • 1sz.JPG
  • 7swieta.JPG
  • 2gim.jpg
  • DSC_6857 [320x200].JPG
  • chemia3.jpg
  • 5fizyka.JPG
  • 18proba_Trommera_Tollensa.jpg
  • slider7.jpg
  • 1beben.JPG
  • 5niebieski osad.JPG
  • 111klasa.JPG
  • projekt13.JPG
  • 13proba_Trommera_Tollensa.jpg
  • 1a.JPG
  • jeksperymentuj28.JPG
  • 11proba_Trommera_Tollensa.jpg
  • 19proba_Trommera_Tollensa.jpg
  • 41klasa.JPG
  • 81klasa.JPG
  • 1proba_Trommera_Tollensa.jpg
  • 1chemiaaa.JPG
  • 1prosba.JPG
  • technika2.jpg
  • slider11.jpg
  • 4kon.JPG
  • 1halloween.JPG
  • 6slider2013X.jpg
  • 101klasa.JPG
  • projekt3.jpg
  • 2proba_Trommera_Tollensa.jpg
  • 14proba_Trommera_Tollensa.jpg
  • 9swieta.JPG
  • 6proba_Trommera_Tollensa.jpg
  • 4chem.jpg
  • chemia1.jpg
  • 6listopad.JPG
  • 2beben.JPG
  • 2przegrac_zycie.JPG
  • 5trommer.JPG
  • 1jod.jpg
  • DSC_6858 [320x200].JPG
  • 4gim.jpg
  • dosw7.jpg
  • 10proba_Trommera_Tollensa.jpg
  • 10swieta.JPG
  • 3beben.JPG
  • dosw3.jpg
  • DSC_6866 [320x200].JPG
  • 2eko.jpg
  • 2kolory.jpg
  • slider12.jpg
  • slider9.jpg
  • 1cyberprzemoc_.JPG
  • 3a.JPG
  • 8fizyka.JPG
  • DSC_6859 [320x200].JPG
  • 4smart.jpg
  • 9proba_Trommera_Tollensa.jpg
  • 10smart.jpg
  • mat.jpg
  • 61klasa.JPG
  • 2chem.jpg
  • 11fizyka.JPG
  • 17proba_Trommera_Tollensa.jpg
  • rzezucha4.jpg
  • 131klasa.JPG
  • 5kon.JPG
  • 1chem.jpg
  • 3listopad.JPG
  • 3cocacola.jpg
  • 7smart.jpg
  • 4swieta.JPG
  • 4chemiaaa.JPG
  • tablica2.jpg
  • technika5.JPG
  • 3przegrac_zycie.JPG
  • 1rafalek.JPG
  • projekt6.JPG
  • 4sliderek.JPG
  • DSC_6860 [320x200].JPG
  • 1niebieski osad.JPG
  • DSC_6867 [320x200].JPG
  • projekt16.JPG
  • 1kon.JPG
  • 5chemiaaa.JPG
  • 5swieta.JPG
  • 5listopad.JPG
  • 7trommer.JPG
  • 3niebieski osad.JPG
  • 9fizyka.JPG
  • 3proba_Trommera_Tollensa.jpg
  • 5smart.jpg
  • 6trommer.JPG
  • 20proba_Trommera_Tollensa.jpg
  • 1gim.jpg
  • projekt11.JPG
  • 7slider2013X.jpg
  • 2cyberprzemoc_.JPG
  • projekt4.jpg
  • 1rafal.JPG
  • 12trommer.JPG
  • 1eko.jpg
  • 2rafalek.PNG
  • 5gim.jpg
  • 3kolory.jpg
  • 5marchewka.jpg
  • DSC_6869 [320x200].JPG
  • projekt2.jpg
  • 13trommer.JPG
  • DSC_6863 [320x200].JPG
  • 2chemiaaa.JPG
  • 2a.JPG
  • 4niebieski osad.JPG
  • DSC_6861 [320x200].JPG
  • 3slider2013X.jpg
  • 1listopad.JPG
  • 2111.jpg
  • 7fizyka.JPG
  • technika1.jpg
  • 3kon.JPG
  • 2fizyka.JPG
  • chemia2.jpg
  • technika6.JPG
  • DSC_6868 [320x200].JPG
  • projekt14.JPG
  • 6kon.JPG
  • 6swieta.JPG
  • 9smart.jpg
  • 4przegrac_zycie.JPG
  • 1rafal_i_julka.jpg
  • 3smart.jpeg
  • DSC_6865 [320x200].JPG
  • projekt12.JPG
  • 13fizyka.JPG
  • 12fizyka.JPG
  • 2sliderek.JPG
  • wiersz.jpg
  • lipie2.JPG
  • 1111.jpg
  • lipie1.JPG
  • 51klasa.JPG
  • 2jod.jpg
  • 22proba_Trommera_Tollensa.jpg
  • 3fizyka.JPG
  • 2kon.JPG
  • cyber].JPG
  • 3marchewka.jpg
  • 2cocacola.jpg
  • 4trommer.JPG
  • 2ch.JPG
  • dosw8.jpg
  • chemia.JPG
  • 3cyberprzemoc_.JPG
  • 3trommer.JPG
  • 6gim.jpg
  • technika4.JPG
  • 3chem.jpg
  • 2swieta.JPG
  • zuzia.JPG
  • 2slider2013X.jpg
  • 3111.jpg
  • 8swieta.JPG
  • 3swieta.JPG
  • 31klasa.JPG
  • 1slider2013X.jpg
  • 1przegrac_zycie.JPG
  • 12proba_Trommera_Tollensa.jpg
  • 1fizyka.JPG
  • technika3.JPG
  • 11smart.jpg
  • 7listopad.JPG
  • 9trommer.JPG
  • 2smart.jpg
  • 4fizyka.JPG
  • 1swieta.JPG
  • rzezucha3.jpg
  • 1trommer.JPG
  • 3halloween.JPG
  • tablica4.jpg
  • 4proba_Trommera_Tollensa.jpg
  • 14fizyka.JPG
  • 1cocacola.jpg
  • 4listopad.JPG
  • 10fizyka.JPG
  • 8listopad.JPG
  • dosw2.jpg
  • 7proba_Trommera_Tollensa.jpg
  • 3smart.jpg
  • 21klasa.JPG
  • dosw6.jpg
  • DSC_6862 [320x200].JPG
  • DSC_6864 [320x200].JPG
  • 11trommer.JPG
  • 6fizyka.JPG
  • 1ch.JPG
  • 3ch.JPG
  • projekt1.jpg
  • 3sz.JPG
  • 3sliderek.JPG
  • projekt5.jpg
  • 15proba_Trommera_Tollensa.jpg
  • 16proba_Trommera_Tollensa.jpg
  • 3gim.jpg
  • anka.jpg
  • slider5.jpg
  • 1marchewka.jpg
  • 4marchewka.jpg
  • dosw1.jpg
  • grzes).jpg
  • 2rafal.JPG
  • 2sz.JPG
  • 8trommer.JPG
  • 2listopad.JPG
  • slider6.jpg
  • rzezucha5.jpg
  • tablica1.jpg
  • 2trommer.JPG
  • 5proba_Trommera_Tollensa.jpg
  • ania.jpg
  • 5slider2013X.jpg
  • rzezucha1.jpg
  • 3rafalek.PNG
  • 4sz.JPG
  • 1Patryk.jpg
  • 8smart.jpg
  • tablica5.jpg
  • 2rafal_i_julka.jpg
  • dosw5.jpg
  • 8proba_Trommera_Tollensa.jpg
  • 3chemiaaa.JPG
  • 2niebieski osad.JPG
  • 5chem.jpg
  • 10trommer.JPG
  • 6niebieski osad.JPG
  • 1sliderek.JPG
  • slider10.jpg
  • jeksperymentuj21.JPG
  • 6chem.jpg
  • 1kolory.jpg
  • anita13.JPG
  • projekt15.JPG
  • 91klasa.JPG
  • 2marchewka.jpg